2024 - שנת מפנה במסחר האלקטרוני: חששות, תסכולים והזדמנויות בבניית חנות וירטואלית
שנת 2024 צפויה להביא עמה שינויים משמעותיים בסביבת המסחר האלקטרוני. תנאים כלכליים משתנים, אסטרטגיות שיווק חדשות ושורה של אתגרים קמעונאיים מאלצים את השחקנים בשוק למצוא פתרונות חדשניים. בניית חנות וירטואלית תדרוש התמודדות עם סוגיות מתהוות וניצול ההזדמנויות שהן מביאות עמן.
האתגר של טכנולוגיה מיושנת
טכנולוגיה מיושנת תהווה בעיה עבור קמעונאים הנאחזים בנוחות השיווקית והעסקית הקיימת. עם זאת, התקדמות טכנולוגית תציע גם גישות לפתרון בעיות שיכולות להביא לעסקאות מקוונות בטוחות יותר ומעורבות לקוחות טובה יותר. לדוגמה, הטמעת מערכות לזיהוי הונאות מבוססות בינה מלאכותית הפחיתה משמעותית את הסיכון להונאה מקוונת, ובכך סיפקה ללקוחות חווית קנייה מאובטחת יותר. זהו שיקול חשוב בבניית חנות וירטואלית.
שינוי בגישות הצרכנים
השנה תפגוש את השינויים בגישות הצרכנים כלפי התאמה אישית, פרטיות, שקיפות ושיפור חוויית הלקוח. קונים מקוונים מהססים לאמץ באופן מלא הוצאות דיגיטליות ומעוניינים לחזור לעסקאות במזומן על פני ארנקים דיגיטליים, אם הספקים יהפכו זאת לשווה את המאמץ בהנחות. סקר עדכני מראה כי 45% מהצרכנים היו מעדיפים הנחות במזומן, תוך ציון חששות לגבי אבטחת תשלומים דיגיטליים.
מאבק בהונאות ובעיות אספקה
מסחר אלקטרוני מתמודד גם עם קשיים בהדיפת מתחזים ובעיות בשרשרת האספקה המעכבות משלוחים, שלבסוף עלולים להיגנב מפתחי הבתים. מגמה גוברת זו דוחפת את הקונים להסתמך על הזמנה מקוונת ואיסוף בחנויות מקומיות. על פי דוח של Retail Dive, 30% מהצרכנים מעדיפים כעת אפשרויות BOPIS (קנייה מקוונת ואיסוף בחנות) כדי להימנע מבעיות אספקה. בניית חנות וירטואלית צריכה להתחשב במגמות אלו.
עליית האפליקציות הקטלניות לנייד
האקלים הכלכלי הבלתי ודאי מאלץ קמעונאים לשים דגש גובר על אפליקציות לנייד כדי להניע צמיחה עסקית ולמקסם את התשואה על ההשקעה, ציין לורנס סנאפ, מנכ"ל Bryj. כדי להצליח, על קמעונאים לעשות יותר מאשר לפתח אפליקציה ייעודית לקהל היעד המרכזי שלהם בבניית חנות וירטואלית.
עליהם לספק את הציפיות המוגברות של המשתמשים לחוויית האפליקציה, כולל התאמה אישית של החוויה הקמעונאית הדיגיטלית באמצעות AI ליצירת קידום מוצרים ממוקד ופרסומות מותאמות אישית ללקוחות על בסיס היסטוריית הרכישות שלהם.
מאבק בין ארנקים דיגיטליים למזומן
ארנקים דיגיטליים הם נוחים, אך למרות היתרונות, צרכנים מביעים תסכול הולך וגובר לגבי אופן השימוש בהם לעסקאות דיגיטליות משתנות. המגבלות של ארנקים דיגיטליים הפכו לבולטות יותר ומשפיעות על המשך האימוץ שלהם.
ארון אלכסנדר, מנכ"ל Runa, חזה כי חסרונות אלה יאלצו פיתוח נרחב של תשתית תשלומים דיגיטליים עקבית ומאובטחת, שתתמקד בחיזוק אימוץ על ידי סוחרים ובהבטחת נגישות נרחבת לצרכנים בקנה מידה גלובלי. אלכסנדר ציין כי החזרה למזומן קשורה לעיכוב זה בתשלומים דיגיטליים. ספקי מסחר אלקטרוני יצטרכו להתמודד עם המגמה החוזרת של "המזומן חוזר". הוא הציע כי עמלות חברות כרטיסי האשראי עולות, ולכן יותר סוחרים יציעו הנחות עבור מזומן או יוסיפו תוספות על עסקאות בכרטיס. חשוב לשקול זאת בעת בניית חנות וירטואלית.
חוויית לקוח אומניצ'נל משולבת
בינה מלאכותית תמשיך לגשר על הפער בין אינטראקציות קמעונאיות מקוונות לא מקוונות על ידי טיפוח חוויות אומניצ'נל עקביות ורלוונטיות, חזתה מייגן וייט מ-Kibo Commerce. AI תשלב ותנתח נקודות מגע של מסחר אלקטרוני כך שקמעונאים יוכלו ליצור פרופיל לקוח מאוחד הכולל העדפות, היסטוריית רכישות ודפוסי התנהגות. ניתוחים אלה יספקו תוצאות מדויקות, מתוזמנות ובנות פעולה יותר, מה שיעזור לקמעונאים להפחית עלויות אחסון, למזער עודפים ולהבטיח שזמינות המוצרים עומדת בביקוש. יכולות אלה חשובות בבניית חנות וירטואלית ובאופטימיזציה שלה.
מגמות נוספות הצפויות ב-2024
בשנת 2024 צפויות מגמות נוספות שעשויות להשפיע על בניית חנות וירטואלית:
תוכניות נאמנות ותגמול יתפתחו כדי לתת מענה לצרכים המשתנים של הלקוחות ולהתמודד עם אתגרים כמו הונאות וניצול לרעה של מדיניות. הרשות הפדרלית לסחר (FTC) תפעיל יד קשה יותר כדי לאכוף יושרה בפרקטיקות של מותגים, מה שיאלץ אותם להיות מודעים יותר לתוכן שהם מפרסמים. יותר שקיפות של נתונים תגיע למסחר מקוון, כאשר 93% מהסוחרים המקוונים מציעים כיום מדיניות החזרה נדיבה. AI תסייע בזיהוי מגמות של ניצול לרעה ובהבחנה בין לקוחות אמיתיים לחשבונות מזויפים. ככל שאנו מתחילים את 2024, אנו מצפים שיותר סוחרים ישתמשו ב-AI כדי להבדיל בין לקוחות טובים לכאלה הנוטים יותר לנצל לרעה את מדיניות החנות. האחרונים עשויים למצוא את חוויות הקנייה שלהם מופרעות.
לסיכום, שנת 2024 צפויה להיות שנת מפנה במסחר האלקטרוני, עם אתגרים והזדמנויות חדשים בבניית חנות וירטואלית. חשוב להתעדכן במגמות המשתנות, לאמץ טכנולוגיות מתקדמות כמו AI, ולהתאים את החוויה לצרכי הלקוחות כדי להצליח בסביבה התחרותית.
לקבלת ייעוץ מותאם אישית וללא עלות על בניית חנות וירטואלית שתצליח לנווט באתגרי 2024, אל תהססו ליצור קשר עם צוות המומחים שלנו. נשמח לחלוק את הידע והתובנות שלנו כדי לעזור לכם לקדם את העסק המקוון שלכם.