מגמות הקניות המקוונות של הצרכנים מדגישות את החשיבות של בניית חנות וירטואלית אותנטית ומעורבת
בעידן של אי-ודאות כלכלית, צרכנים מעצבים מחדש את הרגלי הקנייה שלהם ומתעדפים את צרכי הטיפוח העצמי תוך שמירה על תקציב מאוזן. הם מגבירים את השוואות המחירים, נזהרים מפני קניות אימפולסיביות ודוחים במכוון רכישות כדי לנהל טוב יותר את ההוצאות שלהם. מגמות אלו מדגישות את החשיבות של בניית חנות וירטואלית שמספקת חווית קנייה אותנטית ומעורבת.
מעורבות אותנטית היא המפתח
בשנה של אי-ודאות כלכלית, מותגים צריכים לעשות יותר מאשר להציע הנחות כדי ליצור קשר עם צרכנים. בניית חנות וירטואלית שמספקת מעורבות אותנטית דרך חוויות מוצר יוצאות דופן ופרקטיקות ידידותיות לסביבה היא הכרחית. דוח מגמות ההוצאות המודעות של Salsify מדגיש את החשיבות של אינטראקציה מעורבת ואיכותית עם הצרכנים.
למרות ההוצאות העמידות ב-2023, הדוח חושף את האתגרים שניצבים בפני יצרני מותגים, מפיצים וקמעונאים בזכייה במדף הדיגיטלי השנה. לדברי דום סקרלט, מנהל המחקר של Salsify, צרכנים מדגישים כעת קניות מודעות, מה שהופך כל אינטראקציה עם מותג למעורבת ויוצאת דופן.
ממצאים עיקריים מדוח Salsify
דוח "מחקר הצרכנים 2024" של Salsify מצביע על שינויים משמעותיים בהתנהגות הצרכנים:
39% מהקונים מתעדפים אפשרויות ידידותיות לתקציב בעת בניית חנות וירטואלית. 35% מתמקדים במוצרים חיוניים. 31% מגבירים השוואות מחירים. 26% נזהרים מפני קניות אימפולסיביות. 22% דוחים במכוון רכישות. מגמות אלו שונות באופן דרמטי מהרגלי הקנייה הקודמים, כאשר נוחות ואחריות פיסקלית מניעות את החלטות הצרכנים. 65% מהמשיבים מעדיפים לקנות באינטרנט על פני חנויות פיזיות לנוחות ומחירים טובים יותר, מה שמחזק את הצורך בבניית חנות וירטואלית איכותית.
אימוץ קניות באומניצ'נל
הדוח מגלה שכמעט מחצית מהקונים (49%) מעדיפים שילוב של קניות מקוונות ופיזיות, המכונה "אזור גולדילוקס". צרכנים מנווטים במרחב ביניים זה על ידי שימוש בסמארטפונים למחקר בחנויות פיזיות והשלמת רכישות מקוונות תוך כדי שהייה בחנויות. למשל, 54% מהקונים השתמשו בסמארטפונים בחנויות פיזיות כדי לחפש מידע נוסף, ו-48% עוסקים ב"שורומינג" - בדיקת פריט בחנות לפני רכישתו באינטרנט. בניית חנות וירטואלית צריכה להתחשב בהתנהגויות אלו.
דפי מוצרים דינמיים מניעים מעורבות
קונים מצפים לדפי מוצרים מפורטים, כאשר 78% מתוך 2,700 משיבים מארה"ב ובריטניה רוצים דפים עמוסי פעולה עם תמונות ותיאורים. חזותיות איכותית, הדגמות וידאו ותצוגות ב-360 מעלות הן קריטיות, ויוצרות חוויה כמעט שקולה להחזקת המוצר בידיים. אי-עמידה בציפיות תוכן אלו גורמת ל-45% מהקונים להחזיר פריטים עקב פרטים שגויים. בניית חנות וירטואלית חייבת להתמקד בתוכן מוצר עשיר.
יוזמות ירוקות צוברות תאוצה
צרכנים מתמקדים יותר ויותר בקיימות. אריזה ידידותית לסביבה (34%), פרקטיקות עבודה הוגנות (27%) ורכש אתי (23%) הם דאגות מרכזיות. בניית חנות וירטואלית צריכה להדגיש פרקטיקות אלו כדי למשוך קונים בעלי מודעות סביבתית.
העדפות קניות מתעוררות של בינה מלאכותית
בינה מלאכותית מתחילה למלא תפקיד משמעותי במסחר אלקטרוני, כאשר עוזרי קניות וירטואליים (24%), המלצות מותאמות אישית (23%) והמלצות גודל חכמות (23%) צוברים עניין. עם זאת, יש פער דורי ניכר, כאשר קונים צעירים יותר פתוחים יותר לתכונות AI בהשוואה לספקנות הניכרת בקרב דורות מבוגרים יותר. שילוב מושכל של AI בתהליך בניית חנות וירטואלית יכול לסייע במשיכת קהלים חדשים.
תפקיד השיווק
על השיווק להתפתח כדי להתמודד עם דאגות החדשנות הירוקה ולאמץ פרקטיקות של קיימות. הרחבת המסחר החברתי, השקת תוכניות נאמנות או הצגת תכונות AI יכולות ללכוד שווקים חדשים ולשפר את המוניטין של המותג. שילוב גישות אלו בתוכנית בניית חנות וירטואלית יכול להגביר את ההצלחה.
תוכנית משחק חדשה לקמעונאים
צמיחת המסחר האלקטרוני מעניקה לקונים שליטה, אך מותגים עדיין יכולים להשפיע על החלטות רכישה. מחויבות לתוכן מוצר איכותי וניסויים מושכלים בערוצים חדשים יכולים לסייע למותגים להגיע ולהרחיב את קהל היעד שלהם. בניית חנות וירטואלית שמשלבת מאמצים אלו היא קריטית להצלחה.
"מותגים לא רק צריכים להתגלות; הם צריכים לספק חוויות איכותיות - בין אם בפלטפורמת מדיה חברתית, בחנות פיזית או בכל מקום ביניהם", סיכם סקרלט.
לקבלת ייעוץ על בניית חנות וירטואלית שעונה על מגמות הצריכה המשתנות, אל תהססו ליצור איתנו קשר. המומחים שלנו ישמחו לספק תובנות מותאמות אישית כדי לסייע לכם להגיע לצמיחה בעולם הקמעונאות המתפתח.