אחוזי נטישת עגלות קניות - סיבות עיקריות ברחבי העולם בשנת 2024
מהם אחוזי נטישת עגלות קניות?
אחוזי נטישת עגלות קניות מתארים את אחוז הלקוחות שהוסיפו מוצרים לעגלת הקניות שלהם אך לא סיימו את תהליך הרכישה. על פי מחקרים שנעשו לאחרונה, אחוזי הנטישה נעים בין 60% ל-80% במגוון תחומים, עם ממוצע עולמי של כ-70%. תופעה זו מהווה אתגר משמעותי עבור עסקים בדיגיטל, ולכן יש חשיבות רבה להבין את סיבות הנטישה על מנת לפתח אסטרטגיות שיווקיות טובות יותר. ההבנה הזו קריטית במיוחד בעידן בו כתוצאה מכך שהשוק מציע אפשרויות רבות, אך גם קשה לתפוס את תשומת הלב של הלקוחות.
סיבות עיקריות לנטישת עגלות קניות
במהלך שנת 2024 זוהו מגוון גורמים שגרמו ללקוחות לנטוש את עגלות הקניות שלהם. להלן שמונה סיבות עיקריות ומובהקות לכך:
1. עלויות נוספות בלתי צפויות
אחת הסיבות הנפוצות ביותר לנטישת עגלות קניות היא עלויות בלתי צפויות המתווספות במהלך תהליך הקנייה. לקוחות רבים חשים אכזבה כאשר הם מגלים בחלקם האחרון של התהליך דמי משלוח, מיסים נוספים או עלויות שירות שלא ציפו להם. סקר שערכה חברת מקינזי מצא כי 46% מהלקוחות ציינו כי עלויות בלתי צפויות היו הסיבה המרכזית לבעיות שלהם ברכישת מוצרים דרך האינטרנט. השקיפות במחירים, לכן, היא לא רק עניין טכני אלא גם היבט חשוב שהלקוחות מעריכים.
2. תהליך רכישה מורכב
כאשר דנים בכישורי מכירה באינטרנט, חשוב להתייחס לפשטות ולהעדר מורכבות בתהליך הרכישה. חשבונות בפקודות מורכבות הכוללות שלבים רבים כמו הזנת פרטים אישיים, כתובת, ואמצעי תשלום מעודדות הלקוחות לעזוב את הסל. מחקר שנערך על ידי Forbes מצא כי 30% מהקונים עוזבים את האתר, בין היתר בשל תהליך רכישה ארוך ומסובך. לפיכך, עיצוב תהליך רכישה פשוט וידידותי יוכל לקדם את היעד של הפחתת אחוזי הנטישה.
3. חוסר מידע על המוצר
לקוחות לא מבצעים רכישות כאשר הם לא מצליחים להרגיש בטוחים במוצר. חוסר במידע אמין כמו תיאורים מדויקים, תמונות באיכות גבוהה או ביקורות מלקוחות אחרים מביא רבים מהקונים לחשוש אם לרכוש את המוצר. מחקר שנערך בשנה שעברה מצא כי 20% מהלקוחות נטשו את עגלותיהם עקב חוסר במידע הנדרש על המוצרים. נתון זה מדגיש את החשיבות של השקעה בתוכן משכנע ואמין שמלווה את כל מוצר.
4. התרגשות רגעית
רבים מהקונים שמבצעים רכישות אונליין יכולים להיות מושפעים מהתרגשות רגעית או מחוויות חדשות של קנייה. לפעמים הם מוסיפים מוצרים לעגלת הקניות אבל לא מתכוונים לרכוש אותם בפועל, בטח כאשר מדובר במוצרים שאינם באמת צריכים. סקרים מראים כי כ-25% מהפריטים שהוספו לעגלה ננטשים מסיבות אלו. עסקים צריכים להיות מודעים לכך ולהנחות קונים להפיק את המרב מההזדמנויות שהם מציעים.
5. חוויות רעות מהעבר
חוויות קנייה רעות היסטוריות יכולות לגרום ללקוחות להרגיש מתוסכלים או חשש מהחזרה על טעויות העבר. לפי הנתונים, 15% מהלקוחות עוזבים את עגלות הקניות שלהם בעקבות חוויות שליליות שהם חוו במהלך קניות קודמות באינטרנט. פתרון יעיל לכך הוא לספק שירות לקוחות מצוין ולוודא שהלקוחות מקבלים תמיכה בכל שלב בתהליך הקנייה.
6. התמודדות עם תחרות
בהתאם למגוון האפשרויות הזמינות היום, קל ללקוחות להשוות מחירים ומבצעים בקלות יחסית. כאשר לקוחות רואים הצעה טובה יותר אצל המתחרים, הם לא יחששו לעבור הלאה. מחקר בנושא גילה כי 28% מהלקוחות טוענים כי השוואת מחירים היא הסיבה העיקרית לנטישת העגלות שלהם. על כן, תהליך זה ידרוש מהמותגים להציע יתרונות נוספים, מבצעים אטרקטיביים, או יתרונות נוספים למכירה.
7. זמני טעינה ארוכים
המשתמשים בתמונות והמוצרים צריכים להיות מסוגלים למצוא את המידע שהם זקוקים לו במהירות ובעצמה. כאשר אתרי הקניות סובלים מזמני טעינה איטיים, זה יכול להוביל לירידה בעניין הלקוח ועקב כך לנטישת העגלות. מחקר שנעשה בתחום הראה כי זמני טעינה ארוכים יכולים להוביל לירידה של 7% בשיעור ההמרה. לכן, מהירות הטעינה של אתרי האינטרנט והשירותים המקוונים היא קריטית.
8. חוסר מערכת קניינית לזמן אמת
בשוק המהיר של היום, לקוחות מצפים לקבל גישה מיידית למידע. כאשר הם אינם יכולים לראות אם המוצר זמין, זה עלול למנוע מהם להרגיש בטוחים בהזמנה. אם לקוחות מתמודדים עם עיכובים בהשגת מענה או מידע על זמינות המוצרים, ייתכן שהם יחליטו לעזוב את עגלת הקניות. לכן חשוב לספק להם עדכונים בזמן אמת על זמינות המוצרים.
סטטיסטיקות ואנליזות
מדי שנה נערך מחקר על אחוזי נטישת עגלות קניות שמראה את המגמות בבעיות ועשיות בשוק. לדוגמה, בשנת 2023, אחוזי הנטישה עמדו על 70% לעומת 75% בשנה הקודמת. השיפור הקטן הזה מיוחס לשדרוגים טכנולוגיים בחוויית המשתמש ובפרסום דינמי, שיכול לסייע לעסקים לאתר את הבעיות על מנת לשפר את חוויית הלקוח.
כיצד ניתן להפחית את אחוזי הנטישה?
ישנם מספר דרכים בהן עסקים יכולים לנקוט על מנת לשפר את חוויית הקנייה וכפועל יוצא להפחית את אחוזי הנטישה:
- פשטות בתהליך הרכישה: כדאי לשקול צמצום שלבי הרכישה והפיכת התהליך לפשוט וברור יותר, מתוך מטרה להקטין את הדחף לעזוב את הסל.
- שקיפות בעלויות: יש להציג את כל העלויות מראש, בטרם הלקוח מתקרב לשלב התשלום, על מנת למנוע הפתעות לא נעימות.
- שיפוט מהיר: הכנת תמונות ברורות ותיאורים מפורטים של המוצרים, יחד עם תגובות וביקורות של לקוחות, יכולות לשפר את ההבנה והבטחון של הקונים.
- הצעות והתאמה אישית: שימוש בטכנולוגיות המציעות מבצעים מותאמים אישית לקונים יוכל להגביר את אחוזי ההמרה במידה רבה.
מסקנה
אחוזי נטישת עגלות קניות הן בעיה רחבת היקף בשוק הקניות אונליין ומסוגלות להשפיע במידה רבה על הצלחת העסק. על מנת להתמודד בצורה האפקטיבית ביותר עם בעיה זו, עסקים נדרשים להקשיב לצרכים ולדרישות של לקוחותיהם באופן רציף. שיפוט טכנולוגי מתפתח, דוגמת
בניית חנות וירטואלית מתקדמת והבנה מעמיקה של חוויות הקניה מציעים לעסקים את הכלים הדרושים להתמודדות עם בעיה זו ולהשגת הצלחה בשוק התחרותי.