שיווק תוכן בעולם של יוצרים
בעולם בו כל אחד יכול להיות יוצר תוכן, ההתחרות על תשומת לב הצרכנים הפכה לאינטנסיבית מתמיד עבור עסקי מסחר אלקטרוני. גיוס קהל של צרכנים צמאים לתוכן הוא המפתח לצמיחת העסק, אך המשימה הופכת מאתגרת יותר ויותר.
ערוצי המכירות המסורתיים של סוחרים מקוונים, כמו מודעות בגוגל, קידום אורגני, אימייל ומדיה חברתית, מסתמכים על הצגת מסר בפני לקוחות פוטנציאליים. אך בעידן שבו תוכן זמין בכל פינה, המסרים הללו עלולים להיבלע בקולות הרבים שנאבקים על תשומת הלב. על פי מחקר של Hubspot, כ 70% מאנשי השיווק משקיעים כיום בתוכן כאסטרטגיה עיקרית, לעומת 60% רק בשנה שעברה.
אז איך בונים אסטרטגיית שיווק תוכן אפקטיבית בשוק הרווי? התשובה טמונה במיקוד, אותנטיות וערך מוסף.
מיקוד בקהל היעד
ההבדל בין תוכן שנבלע בנוף לבין תוכן שמניע מעורבות ומכירות הוא הרלוונטיות שלו לקהל היעד. לפני שמתחילים ליצור, חיוני להגדיר במדויק למי התוכן מיועד. בניית חנות וירטואלית מתחילה בהבנה מעמיקה של הלקוח האידיאלי - מה המאפיינים הדמוגרפיים שלו? מהן נקודות הכאב והשאיפות שמניעות אותו? באילו פלטפורמות הוא נמצא?
עם מידע זה אפשר להתאים את התוכן והטון לציפיות ולצרכים הספציפיים של הקהל. כך, בכל פעם שהלקוחות הפוטנציאליים ייתקלו בתוכן, הם ירגישו שהוא נכתב בדיוק עבורם.
אותנטיות מנצחת
בים של תוכן שיווקי, צרכנים מחפשים אמינות ואותנטיות. הם רוצים לשמוע קולות אמיתיים שמדברים אליהם כבני אדם, לא כיעדים למכירה. מחקר של Stackla מצא ש-86% מהצרכנים רואים אותנטיות כגורם מכריע ברצון שלהם לתמוך במותג.
לכן, העסק שלכם חייב למצוא את הקול הייחודי שלו. במקום להעתיק נוסחאות של אחרים, חשבו מה מייחד את המוצרים והערכים שלכם, ואיך אתם יכולים לתקשר זאת בצורה כנה ואנושית. בין אם זה דרך סיפורי מאחורי הקלעים, תוכן מבוסס ערכים או קידום של סיבות חברתיות שחשובות לכם - האותנטיות שלכם תבלוט.
הוספת ערך אמיתי
בסופו של דבר, התוכן שלכם צריך להועיל ללקוחות בצורה כלשהי. הוא צריך לענות על שאלה, לפתור בעיה או לספק השראה. על פי דוח של Content Marketing Institute, חברות שמייצרות תוכן ממוקד לקוח חוו שיעורי המרה גבוהים ב-45% מאלו שהתמקדו במסרים מכווני מכירה.
לכן, בעת בניית חנות וירטואלית, חשבו מעבר למוצרים עצמם. הלקוחות שלכם רוכשים מכם לא רק בגלל מה שאתם מוכרים, אלא בגלל הבעיה שאתם פותרים או הערך שאתם מוסיפים לחייהם. הדגישו את זה בתוכן שלכם. שתפו עצות מקצועיות, הדרכות שימוש, השראה לסגנון חיים או כל תובנה אחרת שתועיל לקהל שלכם. כשתהפכו למקור מהימן לידע ולערך, המכירות יבואו בהתאם.
המשך מעורבות
שיווק תוכן אינו עסקת חד פעמית. זוהי מערכת יחסים מתמשכת שדורשת טיפוח. עדכון התוכן באופן קבוע הוא חיוני לשמירה על העניין של הלקוחות ועל דירוג במנועי החיפוש. יתרה מכך, תוכן צריך להיות חלק מדיאלוג דו כיווני עם הקהל.
עודדו משוב, שאלות והשתתפות. הגיבו לתגובות. שתפו תוכן שיצרו המשתמשים. ככל שתשקיעו יותר בבניית קהילה סביב המותג שלכם, כך המעורבות והנאמנות של הלקוחות יגדלו.
לסיכום
בעולם בו כולם הם יוצרי תוכן בפוטנציה, מיקוד, אותנטיות וערך מוסף הם המפתח להבלטת העסק שלכם. הימנעו מחיקוי המתחרים ומצאו את הקול הייחודי שלכם. שתפו תכנים שמשקפים את הערכים והאישיות של המותג שלכם, תוך מתן תובנות ופתרונות אמיתיים לקהל שלכם. מעל לכל, זכרו שמטרת שיווק התוכן היא בניית מערכות יחסים, לא רק מכירות.
בגישה הנכונה, תוכן יכול להיות כלי רב עוצמה שמבדל אתכם מהתחרות, בונה אמון ונאמנות, ומשפר את התוצאות העסקיות בטווח הארוך. כך שבפעם הבאה שאתם בונים חנות וירטואלית, הקדישו מחשבה מעמיקה לתוכן שלכם. זה עשוי להיות ההבדל בין להיות עוד עסק ברשת, לבין להיות העסק שהלקוחות תמיד חוזרים אליו.