09-9514276

לקצץ בעלויות משלוח במסחר אלקטרוני באמצעות שיתופי פעולה קמעונאיים

שיתופי פעולה בין קמעונאים סייעו מזה זמן רב לחנויות קטנות ועצמאיות לרכוש בכמויות גדולות. קונפדרציות רופפות אלו יכולות להוות מענה גם למשלוחים והחזרות במסחר אלקטרוני, ולסייע בבניית חנות וירטואלית יעילה ורווחית יותר.

הרעיון פשוט: קבוצה של עסקי קמעונאות מאגמת את כספה כדי לקנות בסיטונאות. שיתופי פעולה כאלה סייעו בעבר לקמעונאים קטנים להגביר את כוח הקנייה שלהם. האם הקונספט יכול לעבוד גם במשלוחים? נניח שחנות כלי עבודה באיידהו רוצה לאחסן מוצרי DeWalt, אך אין לה מספיק כוח קנייה כדי להשיג את המחירים הטובים ביותר. אבל אם תשתף פעולה עם 50 חנויות כלי עבודה עצמאיות ברחבי המדינה, לפתע לקבוצה יהיו משאבים משותפים שיש להתייחס אליהם ברצינות. זהו שיתוף פעולה קמעונאי בפעולה שיכול לייעל מאוד בניית חנות וירטואלית.

שילוח בקנה מידה

ישנן לפחות שלוש דרכים שבהן קנה מידה - גודל העסק - יכול להשפיע על משלוחים במסחר אלקטרוני:

  1. מרכזי מילוי הזמנות: וולמארט, ענקית הקמעונאות, הרוויחה כ-17% מהכנסותיה ממסחר אלקטרוני ב-2023. לחברה היו 34 מרכזי מילוי הזמנות ו-100 מתקני הפצה בארה"ב בתחילת 2023. מתקנים אלה מזרזים משלוחים על ידי מיקום פריטים קרוב ללקוחות - יתרון כפול על פני קמעונאי קטן שמשלח ממיקום יחיד. וולמארט יכולה לספק פריט זהה מהר יותר מכיוון שהוא עובר מרחק קצר יותר, ועלות המשלוח תהיה נמוכה יותר מאותה סיבה. שיתוף פעולה בין עסקים קטנים בבניית חנות וירטואלית יכול ליצור יתרון דומה.
  2. מיקומים פיזיים: סניפים פיזיים מאפשרים ללקוחות לאסוף הזמנות ולהחזיר מוצרים. וולמארט יכולה לרכז פריטים אלה ולהוזיל עלויות משלוח הפוך. גם כאן, שיתוף פעולה בבניית חנות וירטואלית משותפת יכול ליצור יתרון.
  3. שירותי שילוח עצמאיים: היתרון השלישי הוא מערך שילוח עצמאי. דוגמה בולטת היא Amazon Logistics, שהפכה ב-2023 לחברת השילוח השנייה בגודלה בארה"ב אחרי שירות הדואר האמריקאי. ללא מערך הלוגיסטיקה שלה, אמזון הייתה צריכה לשלם ולהסתמך על חברות חיצוניות. בניית חנות וירטואלית משותפת יכולה לייתר את הצורך בשירותים חיצוניים ולהוזיל עלויות משלוח.

אפשרויות שיתוף פעולה

מעט מאוד חנויות מסחר אלקטרוני שקלו שיתוף פעולה כדי להתחרות במשלוחים. אולי המאמר הזה יגרום להן לחשוב על כך. הנה כמה אפשרויות:

  1. שילוח הדדי: נניח שאתה בעלים של חנות כלי עבודה באיידהו ושותף לקואופרטיב עם חנות במישיגן. שתי החנויות מוכרות את אותו מסמר גג של DeWalt, הן בסניף והן באתר. החנות במישיגן מקבלת הזמנה למסמר מלקוח באיידהו. משלוח קרקעי ייקח לפחות ארבעה ימים. החנות שלך באיידהו יכולה לספק את המסמר תוך יום, ובהרבה פחות כסף. בפועל, 50 חנויות בקואופרטיב ידמו ל-50 מרכזי מילוי הזמנות אסטרטגיים. שיתוף פעולה כזה יסייע מאוד בבניית חנות וירטואלית יעילה.
  2. אפשרויות החזרה: הרעיון יכול להתרחב גם להחזרות. אם אותו לקוח היה צריך להחזיר את המסמר, הוא היה יכול להשאיר אותו בסניף באיידהו ולחסוך בעלויות המשלוח.
  3. ניצול שליחים חלופיים: בשנת 2023, שליחים אזוריים ואפליקציות שיתוף נסיעות גדלו בכמעט 30%, וטיפלו ביותר מ-600 מיליון חבילות. הם יכולים לספק מוצרים במהירות. המסמר יכול היה להגיע ללקוח תוך שעה, אם החנויות באיידהו ומישיגן היו משתפות פעולה, כנראה באמצעות מערכות משותפות שהיו נבנות בתהליך בניית חנות וירטואלית.

האם שיתופי פעולה קמעונאיים יכולים לחול גם על היבטים אחרים של העסק, כמו מילוי הזמנות במסחר אלקטרוני? זה בהחלט שווה בחינה, במיוחד על ידי מי שמתחרה עם מותגים גדולים. בניית חנות וירטואלית משותפת יכולה להוזיל עלויות, לייעל תהליכים ולשפר את חוויית הלקוח. צריך רק חשיבה יצירתית ונכונות לשיתוף פעולה.