כלי בדיקה חינמיים לחנויות וירטואליות - שדרגו את הביצועים בקלות
עם הגידול המואץ במספר הקונים המקוונים, חנויות וירטואליות נדרשות לספק חוויית גלישה מהירה, יציבה ואיכותית יותר מאי פעם. אתר שנטען לאט, לא מגיב או סובל מבעיות אבטחה - לא רק שיפגע בשביעות הרצון של הלקוחות, אלא עלול לגרום לנטישה המונית ולפגיעה קשה במכירות. למרבה המזל, קיימים היום עשרות כלי בדיקה חינמיים שיכולים לסייע לכם להעריך את ביצועי האתר ולשפר אותם. במאמר הבא נסקור 23 מהכלים המובילים והשימושיים ביותר, שישדרגו כל חנות וירטואלית.
בדיקת מהירות הורדה וזמני טעינה
מחקרים מראים שמהירות טעינה איטית היא הסיבה המובילה לנטישת אתרי מסחר. לכן חיוני למדוד בקביעות את ביצועי האתר ולוודא שהוא עומד בסטנדרטים. הנה מספר כלים מצוינים לבדיקת מהירות:
- PageSpeed Insights של Google - מנתח את מהירות הטעינה בנייד ובדסקטופ, ומספק המלצות לשיפור על בסיס נתוני מעבדה ושטח.
- Dotcom-Tools - מציג תמונת מצב של זמינות וביצועי האתר מכמעט שני תריסר מיקומים ברחבי העולם.
- Pingdom Website Speed Test - בוחן את מהירות הטעינה, מזהה חסמים ובודק התאמה להמלצות הביצועים של גוגל.
עובדה: לפי מחקר של Google, כ 53% מהגולשים בנייד יעזבו דף שלוקח יותר מ-3 שניות להיטען.
איתור קישורים שבורים וטעויות HTML
קישורים לא תקינים ושגיאות סימון עלולים לפגוע קשות בחוויית המשתמש ובדירוג בתוצאות החיפוש. חשוב לאתר ולתקן אותם בהקדם:
- W3C Markup Validation Service - בודק את תקינות הסימון (Markup) של דפי HTML, XHTML ועוד.
- Dead Link Checker - סורק את כל האתר ומזהה קישורים שבורים, עם אפשרות לבדיקה אוטומטית מתוזמנת.
- Siteliner - מבצע ביקורת כוללת לבעיות שפוגעות באיכות האתר ובדירוג, כולל תוכן כפול, קישורים שבורים וחוזק דפים.
דוגמה: מבדיקה שערכה חברת SEMrush על מיליון דפי אינטרנט עלה ש-42% מהם סבלו מקישורים פנימיים שבורים.
שיפור נגישות והתאמה לכל הדפדפנים
בעת בניית חנות וירטואלית חשוב מאוד להקפיד על נגישות לבעלי מוגבלויות, ועל תצוגה תקינה בכל הדפדפנים והמכשירים. קבלו כמה המלצות:
- WAVE - סט כלים להערכת הנגישות של תכני אתר לאנשים עם מגבלות.
- Nibbler - מייצר דוח ניקוד של האתר בתחומי מפתח, כולל נגישות, קידום אורגני (SEO), מדיה חברתית וטכנולוגיה.
- Responsinator - מדמה את האתר בגדלי מסך וסוגי מכשירים שונים, כדי לוודא שהעיצוב מותאם לכולם.
שילוב כלי האנליטיקה של גוגל
Google Analytics ו-Google Search Console הם שני כלים חינמיים וחזקים במיוחד לבחינת ביצועי האתר והתנהגות המשתמשים בו. חשוב להטמיע אותם כבר בשלבים הראשונים של הקמת החנות הווירטואלית, על מנת להפיק תובנות מעשיות שיאפשרו לכם לייעל את חווית הגלישה ולשפר את שיעורי ההמרה.
עוד כלים מומלצים
- ClickHeat - יוצר "מפת חום" של הקלקות בדף, ומראה אזורים "חמים" ו"קרים".
- Sucuri SiteCheck - בודק את האתר מפני נוזקות, וירוסים, רשימות שחורות, שגיאות אבטחה ועוד.
- Five Second Testing - מעריך עיצוב ומסרים על ידי מדידת הרושם הראשוני והזיכרון של מבקרים.
- PageSpeed Compare - כלי להשוואת ביצועי דפי אינטרנט אל מול מתחרים, באמצעות PageSpeed Insights.
בדיקה ואופטימיזציה שוטפת של ביצועי האתר הן הכרח לכל עסק שרוצה להצליח במרחב המסחר האלקטרוני התחרותי. 23 הכלים שסקרנו, רובם חינמיים לחלוטין או עם גרסת פרימיום אופציונלית, מספקים מגוון רחב של דרכים למדוד, לנתח ולשפר כמעט כל היבט באתר - ממהירות הטעינה והתגובה, דרך נגישות ותאימות דפדפנים, ועד לנוכחות במנועי חיפוש ואבטחת מידע.
שילוב מושכל של מספר כלים כאלו בתהליך בניית חנות וירטואלית ובתחזוקה השוטפת שלה, יכול להקנות לכם תובנות עמוקות על ההתנהגות של הגולשים והצרכים שלהם, ולהניב שיפורים משמעותיים בחוויית הקנייה, בנאמנות הלקוחות וכמובן - במדדים העסקיים.
השקעה נכונה בבדיקה ואופטימיזציה מתמדת תאפשר לכם להישאר צעד אחד לפני המתחרים, ולהעניק ללקוחות את החוויה המהירה, היציבה והמהנה שהם מצפים לה - וזה בסופו של דבר המפתח להצלחה ארוכת טווח בזירת המסחר המקוון.
רוצים לדעת עוד על בדיקה ושיפור הביצועים של חנות אינטרנטית? צרו קשר עם המומחים שלנו, ונשמח לחלוק איתכם עוד כלים וטיפים מנצחים - בחינם וללא התחייבות.