09-9514276

איך לרתום את ספקי המסחר האלקטרוני שלכם להצלחה עסקית

ספקים יכולים להיות גורם מכריע בהצלחה או בכישלון של עסק מסחר אלקטרוני. בניית יחסים חיוביים עם הספקים קריטית לרווחיות, לאספקת מוצרים במועד ולהתוויית הכיוון האסטרטגי של החברה. במאמר הבא, נחלוק כמה תובנות מפתח שיסייעו לכם למנף את הקשר עם הספקים לטובת שגשוג העסק.

שמרו על רשימת ספקים מאושרים

קשרים הדוקים עם ספקים הם חיוניים, אך הישענות על ספק יחיד עלולה לפגוע בעסק. מגפת הקורונה, סכסוכים גלובליים ואסונות טבע המחישו לכולנו את החשיבות של גיוון מקורות האספקה. מומחי שרשרת האספקה ממליצים לסוחרים לנהל רשימות של ספקים "Top-Tier" (שכבה עליונה), "Mid-Tier" (שכבת ביניים) ו-"Low-Tier" (שכבה תחתונה). מהלך כזה לא רק מבטיח שיהיה למותג מלאי זמין גם בתקופות של עליות מכירות, אלא גם מסייע בשליטה על העלויות. פעילות הספקים עלולה להיפגע בקלות, וגיבוי מוקדם מעניק יציבות גם אם הספקים מספקים מוצרים דומים.

דוגמה: שירות מימון החשבוניות של Clearco מאפשר לעסקים לשלם במהירות לספקי השכבה העליונה, ובכך ליצור יחסי גומלין מועילים לשני הצדדים.

יצירת שקיפות בשרשרת האספקה

דמיינו חנות מקוונת בשם "החולצות של דבורה", המוכרת חולצות מעוצבות ב-Amazon במחיר של 80$ ליחידה. הבעלים, דבורה, מעצבת גרפית שמתכננת בעצמה את ההדפסים, ומעבירה את הייצור והמשלוח לספק חיצוני בשם "הדפסות זריזות". הספק מייצר את החולצות, מדפיס את העיצובים, וגובה מדבורה 40$ עבור שילוח ישירות ל-Amazon בשיטת "זירו מלאי" (Dropshipping).

זהו מודל נפוץ במסחר מקוון, אבל במקרה של דבורה, חוסר השקיפות הופך לבעיה כשהיא מנסה להרחיב את העסק. בלי ידיעתה, "הדפסות זריזות" מעבירה את התפירה וההדפסה לקבלן משנה בשם "מפעל הבדים", שבדרך כלל גובה 40$ לחולצה, אך מעניק ל"הדפסות זריזות" 50% הנחה על הזמנות גדולות. כשדבורה מחליטה להתרחב, היא מפסיקה לעבוד עם "הדפסות זריזות" ופונה ישירות ל"מפעל הבדים", ומופתעת לגלות שעלות הייצור והמשלוח מתקרבת ל-60$ לחולצה.

חוסר השקיפות הוביל לעלויות נסתרות עבור דבורה, והיא מתקשה למצוא ספק שיוכל לייצר את המלאי במחיר רווחי. על מנת לשמור על המרווחים, היא תצטרך למצוא ספק זול יותר או להעלות את המחירים ללקוחות. המקרה הזה ממחיש כיצד חשוב לבנות שקיפות בשרשרת האספקה כבר מההתחלה, כדי ליצור יחסי ספק אמינים ויכולת צמיחה בעתיד.

שילמו לספקים בזמן

במקום להתמקד רק בייצור ומשלוח, מומחים ממליצים על מודל שרשרת אספקה מוכוון מימון. ארגונים שמשלמים לספקים עוד לפני תחילת העבודה, או זמן קצר לאחריה, ייהנו מתנאים טובים יותר ומבוססים יותר.

שיבושים עקב משברים עולמיים כמו המגיפה, אסונות טבע וסכסוכים אזוריים הפכו את זרימת המזומנים לגורם הישרדותי. תנאי תשלום ארוכים מצד הקונים מאלצים את הספקים לממן את העלויות לאורך תקופות ממושכות, מה שעלול להוביל לקריסה ולשיבושים נוספים בשרשרת.

שירות מימון החשבוניות של Clearco מאפשר לעסקי מסחר אלקטרוני לשלם לספקים מהר יותר, ולהימנע מההשלכות השליליות הללו.

עובדה: מחקר של PYMNTS מצא שכ-50% מהספקים בארה"ב חוו עיכובים בתשלומים בשנת 2021, בהיקף מצטבר של יותר מ-1 טריליון דולר.

למידה מהתעשיות המסורתיות

עסקי מסחר אלקטרוני יכולים ללמוד רבות מהניסיון של תעשיות מבוססות כמו ייצור וקמעונאות בבניית יחסי ספקים. על אף שמסחר מקוון הוא מרכיב חדש יחסית בכלכלה המודרנית, ההחלטות הבסיסיות לגבי בחירת ספק, כמות ההזמנה ומועדי התשלום נשארו דומות. טיפוח הקשרים עם הספקים הוא צעד הכרחי להצלחה עסקית בכל ערוץ מכירה.

הטמעת הלקחים בבניית חנות וירטואלית

בעת בניית חנות וירטואלית, חשוב לקחת בחשבון את כל השיקולים שהוזכרו לעיל ולשלב אותם כבר בשלבי התכנון המוקדמים. החל מיצירת מאגר ספקים מגוון ואמין, דרך הקפדה על יחסי אמון ושקיפות עם כל שחקן בשרשרת, ועד להבטחת תזרים מזומנים חיובי שיאפשר עמידה בהתחייבויות - כל אלו יניחו את התשתית להתפתחות של העסק ולצמיחה עתידית.

חנויות וירטואליות המצליחות לאמץ גישה אסטרטגית ליחסי ספקים, צפויות לרכוש יתרון משמעותי בזירה התחרותית. התועלות כוללות יציבות באספקת מוצרים, מחירים אטרקטיביים לאורך זמן, גמישות בהתאמה לדרישות השוק, ומעל לכל - שקט נפשי ויכולת להתרכז בפיתוח וקידום העסק.

לא יודעים מאיפה להתחיל? צרו קשר עם המומחים שלנו, ונשמח לייעץ לכם כיצד לבנות ולתחזק את החנות הוירטואלית שלכם לטווח הארוך. הייעוץ הראשוני חינם לחלוטין וללא התחייבות.