09-9514276

מסחר קולי: המהפכה הבאה בהזמנות מקוונות עבור B2B

חלק מהטכנולוגיות הדיגיטליות מגיעות בקול תרועה, בעוד אחרות נכנסות בשקט והופכות לנוכחות בלתי נפרדת עם הזמן. טכנולוגיית הקול היא דוגמה מובהקת לסוג השני. היא צברה תאוצה כאשר מפתחים ומשתמשים החלו להרחיב את תפיסתם לגבי הצליל כחלק ממעורבות רב-חושית.

הפעלה קולית הפכה פופולרית על ידי Google, שסיפקה "אפשרות דיבור לטקסט" כחלק מפונקציונליות החיפוש שלהם. ההפעלה הקולית עברה מטכנולוגיה שקטה וחדשנית (כמו OnStar) לצמיחה נרחבת כאשר אנשים החלו להשתמש (ולאהוב) את Google Assistant, Siri, Alexa ואחרים. למעשה, נכון לשנת 2023, היו יותר מ-4.2 מיליארד עוזרים קוליים דיגיטליים בשימוש ברחבי העולם, עם תחזיות להגיע ל-8.4 מיליארד עד 2024.

זה היה רק עניין של זמן עד שהפעלה קולית תהפוך לכלי רב עוצמה במסחר. מסחר קולי, או v-commerce, עושה דרכו הן בשווקי B2C והן ב-B2B. תאומו הטכנולוגי, בינה מלאכותית (AI), משלים ומאיץ מגמה זו. בינה מלאכותית מסייעת בפירוש פקודות קוליות, חיזוי צרכי המשתמש והצעת חוויות קנייה מותאמות אישית.

קיימים יתרונות ברורים למסחר קולי, במיוחד עבור אנשים עם לקויות ראייה או מיומנויות מוטוריות מופחתות. על פי מחקר של ארגון הבריאות העולמי, מעל מיליארד אנשים סובלים מסוג כלשהו של מוגבלות המשפיעה על האינטראקציה שלהם עם מכשירים דיגיטליים. מסחר קולי מציע לאנשים אלו דרך נגישה לעסוק בעסקאות מקוונות. עם זאת, קיימים גם סיכונים מובנים, כגון אימות ואבטחה. על פי סקר של Juniper Research, שוק המסחר הקולי צפוי להגיע ל-80 מיליארד דולר בשנה עד 2023, מה שמדגיש את הצורך באמצעי אבטחה מוצקים להגנה על נתונים רגישים.

דוגמאות רבות יותר של מסחר קולי מופיעות בשוק ה-B2B בשל הקלות והפשטות. דוגמה משכנעת אחת היא הזמנה בידיים חופשיות. דמיינו מנהל מתקנים המחליף ציוד מלוכלך במהלך תחזוקה מתוכננת המזהה חלק חסר. אפשרות אחת היא להפסיק את העבודה, לנקות ידיים ולתעד את החלק להזמנה מאוחר יותר. האלטרנטיבה היא מסחר קולי בעבודה, כאשר המנהל עוצר לסיוע בהזמנה מופעלת קולית, ואז חוזר במהירות לעבודת התחזוקה.

הנה דוגמה לחוויית קניות של מסחר קולי:

  1. בקשה קולית להוספת פריטים לעגלה: הקונה משתמש בפקודה קולית כדי להוסיף פריטים ספציפיים לעגלה.
  2. ביצוע ההזמנה ישירות דרך מערכת ניהול ההזמנות המשולבת: ההזמנה מעובדת ללא צורך בקלט ידני.
  3. קבלת אישור מהמערכת באמצעות פלט קולי (וויזואלי): המערכת מאשרת את ההזמנה בצורה קולית וויזואלית, ומבטיחה לקונה שהתהליך הושלם.

תהליך חלק זה מבטיח שניתן יהיה לבצע הזמנות ברגע המדויק של הצורך, לחסוך זמן ולהפחית טעויות. לדוגמה, אם חלק נדרש באופן מיידי באתר בנייה, היכולת להזמין אותו באמצעות פקודה קולית יכולה לקצר משמעותית את העיכובים.

חיוני לצמיחת עסקי B2B

מסחר קולי, או v-commerce, כבר אינו באופק הרחוק. חברות בעלות יתרון תחרותי משתמשות בו כיום כדי לעזור ללקוחות לחסוך זמן ומאמץ. על פי Gartner, עד שנת 2025, מעל 50% מכל העסקאות בין עסקים (B2B) יתבצעו באמצעות מכשירים ניידים, כולל פקודות מופעלות קוליות. עם שוק העבודה הצפוף והדרישות הגוברות לשיפור הפרודוקטיביות, יותר משתמשים נהנים מטכנולוגיה בידיים חופשיות. התחלת המסע של מסחר קולי חיונית לשמירה על צמיחת העסק ה-B2B שלכם.

חברות כמו IBM ו-SAP כבר משלבות טכנולוגיית קול במערכות תכנון משאבי הארגון (ERP) שלהן כדי לייעל תהליכים ולשפר חוויות משתמש. לדוגמה, פתרונות רכש מופעלים קוליים של SAP מאפשרים למשתמשים לבצע הזמנות, לעקוב אחר משלוחים ולנהל מלאי באמצעות פקודות קוליות פשוטות, מה שמפחית באופן דרסטי את הזמן המוקדש למשימות אלו.

נתונים של חברת המחקר Frost & Sullivan מראים כי 25% מהחברות ה-B2B אימצו או מתכננות לאמץ טכנולוגיות מופעלות קוליות, כאשר חלק מהמטרות העיקריות הן שיפור חוויית הלקוח, הגברת המכירות וייעול תהליכי העבודה. בנוסף, זוהי דרך אפקטיבית להגדיל את שביעות הרצון של הלקוחות ולחסוך זמן וכסף - גורמים קריטיים לצמיחה בשוק התחרותי של היום.

באשר לבניית חנות וירטואלית, שילוב של טכנולוגיות מסחר קולי יכול להיות משחק מכריע:

  1. הוספת תכונות חיפוש קולי: מאפשרת ללקוחות למצוא מוצרים בקלות באמצעות שאילתות בשפה טבעית.
  2. חווית רכישה מונחית קולית: צ'אטבוט קולי יכול להדריך לקוחות לאורך בחירת המוצרים, השוואת המחירים וביצוע ההזמנה.
  3. הטמעת עוזר קולי ייעודי: תוסיף נגיעה אישית ותשפר את נוחות השימוש עבור קונים.
  4. אופטימיזציה עבור מכשירים ניידים: מבטיחה שהחנות הווירטואלית מותאמת להזמנות מופעלות קוליות בסמארטפונים וטאבלטים.
  5. שילוב אימות קולי: מספקת שכבת אבטחה נוספת ומונעת הונאות בהזמנות.
  6. ניתוח דפוסי רכישה קוליים: תובנות על התנהגות המשתמשים כדי לייעל ולהתאים אישית את החנות הווירטואלית.

לסיכום, ככל שמסחר קולי ממשיך להתפתח, אימוצו בסביבות B2B צפוי להפוך את האופן שבו עסקים פועלים, הופך תהליכים ליעילים וידידותיים יותר למשתמש. הטמעת טכנולוגיה זו כעת תמצב חברות בחזית החדשנות, ותבטיח שהן ישארו תחרותיות בשוק דיגיטלי הולך וגדל.

מחקר של Opus Research מראה כי 35% מהצרכנים העסקיים בארה"ב ו-30% בבריטניה הביעו נכונות לבצע רכישות באתרי B2B באמצעות פקודות קוליות בשנת 2023. עם המומנטום הנוכחי, הוספת יכולות v-commerce לאסטרטגיית המכירות יכולה להיות מפתח להגדלת נתח השוק ולהשגת יתרון ברור על פני המתחרים.

רוצים ללמוד כיצד לקדם את החנות הווירטואלית שלכם? צרו קשר עם המומחים שלנו לשיחת ייעוץ ללא עלות.