מפתח להצלחה או מפתח לכישלון? דוחות חדשים מצביעים על כשלים נרחבים בחנויות וירטואליות B2B
בחודשים האחרונים, שני מחקרים בולטים שפורסמו על עתיד המסחר האלקטרוני B2B (בין עסקים) מעלים תמונה עגומה של שוק זה. מסתבר כי רוב החנויות הוירטואליות המשרתות לקוחות עסקיים אינן עומדות בציפיות, ומובילות לתסכול גובר בקרב הקונים.
65% מהמנהלים רואים את המסחר האלקטרוני B2B כ"שבור"
בחודש פברואר, חברת המחקר Forrester Consulting פרסמה את הדוח "מצב המסחר האלקטרוני B2B ב-2024", שמצא כי רוב (65%) המשיבים רואים את התחום כ"שבור". המחקר, שנערך עבור פלטפורמת גילוי המוצרים מבוססת בינה מלאכותית Zoovu, כלל 413 מקבלי החלטות בדרג מנהל ומעלה בחברות אמריקאיות ואירופיות עם הכנסות של לפחות 200 מיליון דולר ממסחר אלקטרוני.
לפי המשיבים, רוב מוחלט של החברות מתקשה להתמודד עם מורכבות המוצרים, לאסוף נתוני לקוחות או להתרחב ביעילות:
96% דיווחו כי אינם מסוגלים להנגיש את כל קטלוג המוצרים שלהם באינטרנט בשל מגבלות אלו. 83% נתקלים בבעיות של מידע לא שלם, לא עקבי, לא מדויק, לא מובנה או מיושן. 74% מהקונים ינטשו ספק בשל חוויה גרועה בחנות וירטואלית
ממצאים דומים עלו גם בדוח "הקונה העסקי 2024" של Sana Commerce מחודש מרץ, שחשף כי חנויות וירטואליות B2B מרחיקות קונים. המחקר, שכלל 1,000 קונים עסקיים, מצא כי 74% מהם יעברו לספק אחר אם חנות מקוונת אחרת תציע חוויה טובה יותר. 68% מהקונים נרתעים מביצוע רכישות B2B ברשת בשל שגיאות בהזמנות.
"בשנתיים האחרונות, ספקי B2B התמקדו בהגדלת היכולת שלהם לטפל בעומס הזמנות גובר. אולם, דגש זה על מהירות וקיבולת הביא איתו אתגרים נוספים, והעלה את הרף עבור הספקים", אמר סבסטיאן ורהאר, מנכ"ל Sana Commerce. "הקונים דורשים כעת קריטריונים ספציפיים כמו מחירים בזמן אמת, רמות מלאי ומידע על מוצרים לצורך אימוץ עקבי של חנויות B2B כחלק אינטגרלי מהעסק שלהם".
שינוי מחשבתי ומערכות חדשות נדרשים לתיקון המצב
לדברי קן יאנס, סמנכ"ל השיווק של Zoovu, כדי לשנות את התמונה העגומה, נדרש שינוי מוחלט בחשיבה של הנהגת ה-B2B. "טרנספורמציה דיגיטלית אינה רק עניין של טכנולוגיה חדשה. מדובר יותר באימוץ דרכי חשיבה חדשות שמושגות דרך מערכות ופתרונות חדשים. החזון מגיע קודם, והטכנולוגיה באה אחריו", הסביר.
יאנס מוסיף כי עבור חברות B2B, החזון צריך להתמקד בשלושה דברים: שיפור חווית הלקוח, העצמת צוותי המכירות, והשקעה במידע מוצרים נקי, מרוכז ומועשר שיכול לשמש לגילוי מוצרים.
פתרון אפשרי - בינה מלאכותית
לדברי ורהאר, בינה מלאכותית (AI) עשויה להיות אחד מהפתרונות היחידים להדביק את הפער. "בינה מלאכותית תהיה מאפשרת עוצמתית במסחר אלקטרוני B2B, מכיוון שהיא תאפשר לקונים ולמוכרים להשלים משימות הרבה יותר מהר", הוא הסביר.
"תיאורי מוצרים, תרגומים ויצירת תמונות שנוצרו על ידי AI יהפכו את ניהול החנות המקוונת לפחות מייגע. כך, ניתן יהיה להתגבר על חלק מהמכשולים לאימוץ מלא של מסחר אלקטרוני למכירות B2B, ככל שהמוכרים יבינו את היתרונות של יעילות".
לסיכום, בניית חנות וירטואלית B2B איכותית דורשת הרבה יותר מסתם הצבת קטלוג מוצרים ברשת. נדרשת השקעה משמעותית בחוויית משתמש מצוינת, שימוש בטכנולוגיות חדשניות כמו AI, ואסטרטגיה ברורה להתמודדות עם האתגרים הייחודיים של שוק זה.
עבור חברות המתקשות לבנות חנויות וירטואליות B2B מנצחות, אנו ממליצים לפנות לייעוץ מקצועי. צוות המומחים שלנו ישמח לחלוק את הידע והניסיון שלו, ולעזור לכם לבנות אסטרטגיית מסחר אלקטרוני עסקי שתניב תוצאות. צרו קשר עוד היום לייעוץ ראשוני ללא התחייבות, ונתחיל להפוך את החנות הווירטואלית שלכם ממכשול למנוע צמיחה אמיתי.