09-9514276

האם בינה מלאכותית מייצרת (Generative AI) יכולה לסייע לקמעונאים מקוונים לעצב מוצרים טובים יותר?

בשנה האחרונה, בינה מלאכותית מייצרת (Generative AI) הפכה לנושא מרכזי בדיונים טכנולוגיים. קמעונאים מקוונים כבר משלבים טכנולוגיה זו בתהליכי העיצוב שלהם כדי לפתח מוצרים חדשים וגרסאות חדשות למוצרים קיימים.

עם התפתחות הבינה המלאכותית ויכולתה ללמוד מגוון אינסופי של משימות, חברת התכשיטים המקוונת J'evar החליטה לפתח יישום Generative AI משלה לעיצוב מוצרים חדשים.

הכלי מאפשר למעצבי התכשיטים של J'evar להזין מידע על חומרי המוצר והמפרט שלו, וה-Generative AI יפיק תמונה של המוצר. לדברי אמיש שאה, מייסד ומנכ"ל המותג, הכלי חוסך למותג שבועות של זמן עיצוב ידני על מוצרים.

בחינת ה-Generative AI לצורכי עיצוב

"אתה מחפש אופטימיזציה, יעילות, מהירות - מה שכמובן יוביל לצמצום עלויות בטווח הארוך", אומר שאה על השימוש ב-Generative AI. "אך חשוב מכך, מבחינת התפוקה, אנחנו מסתכלים על דיוק ורמה גבוהה יותר של יצירתיות."

בשנים האחרונות, מפתחים אימנו בינה מלאכותית לעשות יותר מאשר לנתח נתונים ולומר למשתמשים מה לעשות עם הנתונים. הם אימנו AI ליצור כתיבה, תמונות, סרטונים וצלילים. זה נקרא Generative AI, וקמעונאים מקוונים כבר החלו לעצב מוצרים חדשים ולהפיק גרסאות חדשות של מוצרים קיימים - ולעשות זאת במהירות. בעזרת Generative AI, קמעונאים יכולים ליצור ולבדוק רעיונות מוצר מרובים בדקות ספורות, הרבה יותר מהר מהשבועות או החודשים שעשוי לקחת כיום לעצב. קמעונאים מקוונים, כולל J'evar ו-Auricle Technology, לומדים כיצד להשתמש ב-Generative AI כדי לסייע למעצבי המוצרים שלהם, ולהפוך את התהליך ליעיל יותר. אך מכיוון ש-Generative AI עדיין חדש, יש לו מגבלות לגבי מה הוא יכול לעשות.

הערך של Gen AI מאפיל על מגבלותיו הנוכחיות

למרות ש-Generative AI מצוין ללמידה ועיבוד כמויות עצומות של נתונים, הוא עדיין לא בנקודה שבה הוא יכול להבין תנועה במרחב, אומר ברנדן ויצ'ר, סגן נשיא ואנליסט ראשי בחברת המחקר Forrester. הוא לא חושב על אלמנטים הנדסיים ומבניים או על ישימות פיזית עדיין, הוא אומר. למרות ש-Generative AI עדיין לא בנקודה הזו, הוא אומר, זה לא אומר שהוא לא יכול להיות בסופו של דבר.

עם זאת, גם עם מגבלותיו הנוכחיות, ויצ'ר אומר שהערך של Generative AI מגיע מההערכות שהוא כבר למד לעשות. הוא מציין ש-Generative AI לא רק "עושה צעד נוסף" ובוחן יותר נתונים ממה שבני אדם יכולים לעבד, אלא גם מסוגל להעריך מהם הצעדים הבאים הטובים ביותר. הוא יכול גם להעלות רעיונות שבני אדם לא יכלו או לא היו חושבים עליהם מכיוון שהמוח האנושי אינו מעבד מידע כפי שכלי בינה מלאכותית יכולים.

האם Generative AI יחליף מעצבים אנושיים?

Generative AI אינו כאן כדי להחליף בני אדם בשלב העיצוב, אומר שאה. במיוחד לא בתעשיית התכשיטים.

"אינטליגנציה אנושית עולה על בינה מלאכותית, לפחות אני יכול לומר את זה לגבי תכשיטים", אומר שאה. ה-Generative AI הוא יותר כמו עוזר למעצב אנושי. זו לא הטכנולוגיה שאומרת למעצבים מתי יצירה מושלמת. זה אדם שמקבל החלטה זו, אומר שאה.

ויצ'ר מסכים כי יש להשתמש ב-AI ככלי ולא כתחליף לאנשים יצירתיים. "אם כל האנשים לומדים כיצד לעשות דברים ב-Generative AI, אז אף אחד לא לומד כיצד לעשות את זה מעבר ל-Generative AI", אומר ויצ'ר. "עם הזמן, אתה מתחיל לסלק את המומחיות מהאנשים ברמה נמוכה ואף אחד לא הופך לאדם ברמה גבוהה."

איטרציות בקנה מידה

לפעמים, מה ש-Generative AI מייצר דורש פחות שינויים של אדם מאשר אחרים. לדוגמה, Auricle Technology משתמשת בכלי Generative AI כדי להחליף לוגואים וצבעים במוצרים השונים שלה.

ויליאם קוקסי, מייסד Auricle Technology, אומר שהוא יצר את מותג אביזרי האלקטרוניקה שלו מתוך הכרח. הוא משתמש ב-Apple AirPods למשך שעות ארוכות ברוב הימים, והפלסטיק הקשה מתחיל לכאוב לו באוזניים לאחר זמן מה. זה הוביל אותו ליצור מדבקות סיליקון ל-AirPods שהן רכות יותר ומעוגנות טוב יותר באוזניו.

המותג הישיר לצרכן, שהושק ב-2021, כעת יוצר מוצרים מותאמים אישית הכוללים מדבקות ל-AirPods, מדבקות לנרתיק הטעינה של AirPods, כיסויים לטלפון, מטענים אלחוטיים ופדים לעכבר. ובאמצעות הסכמי רישיון, הוא מדפיס מוצרים אלה עם לוגואים של למעלה מ-90 קבוצות ב-MLB, ה-NHL וה-MLS, וכן כ-130 קבוצות מכללות.

במקום שמעצב ישנה ידנית את הצבעים והלוגואים לכל קבוצה, המותג שילב Generative AI בתהליך העיצוב שלו, אומר קוקסי. שלא כמו J'evar, ל-Auricle אין תקציב או יכולת פנימית לפתח מנוע Generative AI חדש לגמרי. מודל העסקים שלו גם שונה, והוא מתמקד בהתאמה אישית ולא בפיתוח מוצרים חדשים.

טכנולוגיה חדשה, אבל עשו את זה בהישג יד

קוקסי עובד עם Goals Media Group כדי להשתמש ב-Generative AI באיטרציות המוצרים שלו. Goals משתמש בטכנולוגיה שמיקרוסופט לסטארטאפים מספקת, אומר אובריי פלין, מייסד ומנכ"ל Goals. משמעות הדבר היא שהוא מקבל גישה למשאבים של מיקרוסופט, כולל טכנולוגיה ומומחי טכנולוגיה, בין היתר. מיקרוסופט הודיעה שהיא תשקיע 10 מיליארד דולר ב-OpenAI - החברה שמאחורי מותג ה-Generative AI מבוסס הטקסט ChatGPT ומבוסס התמונה DALL-E.

קוקסי אומר שהמעצב הראשי שלו ופלין קבעו ש-Generative AI הוא הדרך ללכת מעיצוב מוצרים עם לוגו של קבוצה אחת למאות "בפרק זמן קצר מבלי לשבור את הבנק".

Auricle גם משתמשת ב-Goals וב-Generative AI שהיא מציעה לפיתוח חומרי שיווק כמו תמונות למדיה חברתית שמדגישות מוצרים של קבוצות שונות באצטדיונים שונים. ה-Generative AI יוצר תמונה שלמה עם מיתוג Auricle, מיתוג הקבוצה וכל עותק שהוא צריך.

השפעת ה-Generative AI על מדדים

ל-Goals יש כ-650 לקוחות וכמעט מחציתם הם קמעונאים מקוונים, אומר פלין.

פלין אומר שמודעות שיווקיות במדיה חברתית ש-Generative AI הפיק יכולות להגדיל את האינטראקציה של הצרכנים עם המודעה ביותר מ-35% בהשוואה למודעה הרגילה של המותג, על פי נתונים מהלקוחות שלה.

זה כולל מודעות שנוצרו לחלוטין באמצעות AI, חזותיים שכבר היו קיימים ש-AI שיפר, וטקסט ש-Generative AI עזר לפתח עבור סוגי החזותיים הללו.

תוצאות ראשוניות מעניינות, אבל "האם זו רק עוד מילת באזז?"

שאה, קוקסי, ויצ'ר ופלין כולם הביעו את אותו הרעיון: זה עשוי להיות מוקדם, אבל היישום של Generative AI בפיתוח מוצרים הוא מבטיח.

בעוד שחלק עשויים לומר ש-Generative AI היא עוד מילת באזז, ויצ'ר אומר שמה שמפריד טכנולוגיה זו ממגמות טכנולוגיות אחרות הוא שחברות כבר מאפשרות לאנשים בארגונים שלהן לשחק עם Generative AI, להבין אותה ולהתנסות בה.

סיכום

בניית חנות וירטואלית המשלבת בינה מלאכותית מייצרת (Generative AI) יכולה להיות כלי רב עוצמה עבור קמעונאים מקוונים. עם יכולות כמו עיצוב מהיר של מוצרים חדשים, יצירת גרסאות מרובות, התאמה אישית של מוצרים ופיתוח תוכן שיווקי, Generative AI יכולה לשפר משמעותית את תהליך הפיתוח והעיצוב, לחסוך זמן ומשאבים יקרים ולהגביר את המכירות.

אם אתם שוקלים לשלב Generative AI בתהליכי העיצוב והפיתוח של החנות הווירטואלית שלכם, אל תהססו לפנות אלינו לייעוץ מקצועי ובלתי מחייב. אנו נשמח לחלוק את הידע והניסיון שלנו כדי לעזור לכם לנצל את הפוטנציאל של טכנולוגיה חדשנית זו, ולהפוך את החנות המקוונת שלכם למובילה בשוק התחרותי של ימינו.