כיצד קמעונאים מקוונים ניהלו תשלומים והונאות ב-2023
בשנת 2023, קמעונאים מקוונים המשיכו לשכלל את האסטרטגיות שלהם לניהול תשלומים ומניעת הונאות, במטרה לשפר את נוחות הצרכנים תוך חיזוק ההגנות מפני מעשי תרמית. Digital Commerce 360 סיקרה באופן מקיף את המאמצים הללו, תוך הצגת מגמות וחידושים משמעותיים.
הקלת התשלומים עבור צרכנים
שיטות "קנה עכשיו שלם אחר כך" (BNPL)
הפופולריות של שירותי BNPL זינקה ב-2023, בהמשך לתנופה מ-2022. לפי נתוני Adobe Analytics, צרכנים אמריקאים השתמשו ב-BNPL עבור הזמנות מקוונות בשווי 8.3 מיליארד דולר בין ה-1 ל-27 בנובמבר, עלייה של 17% לעומת השנה הקודמת. ענקיות קמעונאיות כמו אפל השיקו שירותי BNPL משלהן, כמו Apple Pay Later, מה שהגביר עוד יותר את התחרות בתחום זה.
גם בישראל, שירותי BNPL תופסים תאוצה, עם חברות כמו PayBox ו-Sunbit שמציעות פתרונות אשראי נוחים לרכישות מקוונות. הדבר מאפשר ללקוחות לפרוס את התשלום לתשלומים חודשיים ללא ריבית, מה שמגדיל את כוח הקנייה ומעודד רכישות אימפולסיביות יותר.
תשלומים במטבעות דיגיטליים
חלק מהקמעונאים אימצו תשלומי מטבעות דיגיטליים (קריפטו), והוסיפו אותם לחנויות וירטואליות כדי לענות לצרכי הצרכנים המתוחכמים טכנולוגית. לדוגמה, Shop.com מיקרה את עיבוד הקריפטו ל-BitPay עבור עמלת עסקה של 1%, תוך הבטחת עמידה בתקנות ומתן אפשרות תשלום נוספת ללקוחות.
בבניית חנות וירטואלית חדשה או בשדרוג חנות קיימת, שקלו לשלב אפשרויות לתשלום במטבעות דיגיטליים כדי למשוך לקוחות צעירים וטכנולוגיים יותר. עם זאת, וודאו שאתם ערוכים לנהל את הסיכונים והאתגרים הרגולטוריים שבאים עם פתרונות תשלום חדשניים אלו.
התאמת מחירים מקוונת
קמעונאים המשיכו ליישם אסטרטגיות התאמת מחירים מקוונות כדי למשוך צרכנים רגישים למחיר. גישה זו, הנפוצה במיוחד באלקטרוניקה לצרכנים, סייעה בשימור לקוחות על ידי הבטחת מחירים תחרותיים. ניתן לאמץ גישה זו בחנות וירטואלית על ידי שימוש בכלים אוטומטיים להשוואת מחירים, שיבטיחו שתמיד תציעו את המחיר האטרקטיבי ביותר בשוק.
הרחבת פלטפורמות תשלום
פלטפורמות כמו Etsy הרחיבו את אפשרויות התשלום שלהן למדינות נוספות, ובכך שיפרו את חוויית השוק הגלובלית. מהלך זה נועד לייעל עסקאות הן עבור קונים והן עבור מוכרים, ולקדם מסחר בינלאומי. בבניית חנות וירטואלית, הקפידו להציע מגוון רחב של אפשרויות תשלום, כולל מטבעות מקומיים, כדי להרחיב את בסיס הלקוחות הפוטנציאלי שלכם.
עלייה בשימוש ב-PayPal
PayPal נותרה שיטת התשלום הדומיננטית, כאשר השימוש בה בקרב 1000 הקמעונאים המקוונים המובילים עלה ב-7.3%. אימוץ נרחב זה מדגיש את האמינות של PayPal ואת האמון של הצרכנים בפלטפורמה. כמעט בכל חנות וירטואלית, שילוב PayPal כאופציית תשלום הוא הכרח, בהתחשב בפופולריות העצומה של השירות.
התמודדות עם הונאות
טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי הונאות
קמעונאים כמו Sportitude ו-Polywood ניצלו טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי הונאות כדי להפחית עלויות ולשפר את שיעורי אישור העסקאות. לדוגמה, Sportitude הפחיתה את עלויות ההונאות שלה ב-55% על ידי מעבר לטכנולוגיית מניעת הונאות חדשה, למרות ששיעור ההונאות נותר יציב.
בבניית חנות וירטואלית, חשוב לבחון בקפידה את האפשרויות השונות למניעת הונאות ולבחור בפתרון שיאזן בין אבטחה לבין חוויית משתמש חלקה. פלטפורמות מובילות כמו Shopify מציעות כלים משולבים לזיהוי ומניעת הונאות, המנצלים בינה מלאכותית כדי לזהות דפוסים חשודים.
בינה מלאכותית ואוטומציה
שילוב בינה מלאכותית (AI) במניעת הונאות הפך בולט יותר, כאשר חלק מהקמעונאים שוקלים אוטומציה מלאה של ניהול הונאות כדי להגביר את היעילות. עם זאת, רבים עדיין מסתמכים על צוותי סקירה ידניים לטיפול בעסקאות המסומנות. הטמעת מערכת חכמה שמשלבת אלגוריתמים של למידת מכונה יכולה לסייע רבות בניפוי הונאות אפשריות, תוך צמצום הצורך במעורבות אנושית ידנית.
פרויקט Unlock של Lowe's
Lowe's ערכה פיילוט לשיטה חדשה למניעת גניבות בחנויות ומכירה מחדש של מוצרים גנובים בשווקים משניים. פרויקט Unlock משתמש בהפעלה בנקודת המכירה ופתרון רשומות שקוף כדי להרתיע גניבות ולאמת את מקוריות הפריטים.
בשיווק של מוצרים בחנות וירטואלית, יזמים יכולים לאמץ רעיונות דומים כדי לקדם רכישה מאובטחת. לדוגמה, שילוב הצפנת נתונים מקצה לקצה, תוך שימוש בפרוטוקולים מאובטחים כמו HTTPS, מבטיח שהמידע של הלקוח והעסקה עצמה מוגנים מפני התערבות חיצונית.
תוכנת Anti-Fraud של Signifyd
Rainbow Apparel השתמשה בתוכנה נגד הונאות מבוססת בינה מלאכותית של Signifyd כדי להבחין בין עסקאות מרמה ללגיטימיות, ולהבטיח כי הזמנות אמיתיות יעובדו ביעילות. שיתוף פעולה עם חברות מומחיות בטכנולוגיית אבטחה יכול לסייע לבעלי חנויות וירטואליות להישאר צעד אחד לפני מבצעי ההונאות.
אסטרטגיות לעונת החגים
במהלך עונת החגים של 2023, קמעונאים מקוונים ראו מכירות גבוהות יותר וניסיונות הונאה נמוכים יותר בהשוואה ל-2022. Signifyd דיווחה על ירידה של 20% בניסיונות הונאה במהלך סוף השבוע של חג ההודיה, וזקפה זאת לשיפור באמצעי מניעת ההונאות ולהיעדר התקפות בקנה מידה גדול שנחוו בשנה הקודמת.
באירועי מכירות מיוחדים כמו בלאק פריידי וסייבר מאנדיי, בעלי חנויות וירטואליות צריכים להיערך היטב עם תשתית טכנולוגית וצוות תמיכה מוכן. העומס המוגבר על האתר יכול ליצור חולשות אבטחה שבהן ינצלו מבצעי הונאות. בחירה בפלטפורמת מסחר חזקה הכוללת הגנות מובנות הכרחית להצלחה.
תובנות מרכזיות
- ביקוש לשירותי BNPL: השימוש בשירותי BNPL המשיך לגדול, כאשר הן קמעונאים והן צרכנים מעריכים את הגמישות שהוא מציע. עם זאת, הוא גם הציג סיכונים כגון בעיות חוב פוטנציאליות עבור צרכנים.
- אימוץ מטבעות דיגיטליים: בעוד שעדיין נישה, תשלומים במטבעות דיגיטליים הציעו דרך חדשה לקמעונאים למשוך מגזר ספציפי של השוק. מיקור חוץ של עיבוד לחברות מתמחות סייע בהפחתת הסיכונים הרגולטוריים ובעמידה בדרישות.
- שיפור גילוי הונאות: השילוב של בינה מלאכותית וסקירה ידנית עזר לקמעונאים לנהל הונאות ביעילות, להפחית חיובים שגויים ולהבטיח כי עסקאות לגיטימיות עובדו בצורה חלקה.
- אמצעי מנע: קמעונאים כמו Lowe's ו-Rainbow Apparel נקטו צעדים פרואקטיביים למניעת הונאות וגניבות, תוך שימוש בטכנולוגיה לאבטחת עסקאות ולאימות מקוריות.
נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים כי בשנת 2022, הרכישות המקוונות בישראל הסתכמו בכ-23 מיליארד ₪, עלייה של 13% לעומת 2021. אימוץ נכון של אסטרטגיות למניעת הונאות והקלת תשלומים היא הכרחית עבור חנויות וירטואליות כדי להרחיב את החלק שלהן בשוק ההולך וגדל הזה.
מסקנות
ב-2023, קמעונאים מקוונים איזנו בין הצורך להקל על התשלומים עבור הצרכנים לבין הכורח למנוע ניסיונות הונאה. באמצעות שיטות תשלום חדשניות כמו BNPL ומטבעות קריפטו, טכנולוגיות מתקדמות לגילוי הונאות ואמצעי מנע אסטרטגיים, קמעונאים שאפו לשפר את שביעות הרצון של הלקוחות ולאבטח את פעילותם. ככל שהנוף הדיגיטלי ממשיך להתפתח, מאמצים אלה יהיו קריטיים לשמירה על אמון הצרכנים ולהבטחת קיימות של מסחר אלקטרוני.