למה כל עסק צריך חנות וירטואלית עצמאית?
 
חווית קניה רב ערוצית
חנות וירטואלית מאפשרת לייצר חווית המסחר מקצה לקצה. מצד אחד ללקוח יש אפשרות להגיע לחנות פיסית במידת הצורך, מצד שני הוא יכול לבצע הזמנות בכל זמן שנוח לו ומכל מקום . גישה זו מאפשרת לך לפגוש לקוחות היכן שהם נמצאים, ואתה תהיה שם כדי לעזור להם באותו אופן שהיית עושה בחנות פיסית. גם עבור לקוחות שמעדיפים "לגעת" במוצר לפני שהם קונים, הערוצים הדיגיטליים עוזרים להם להחשף למוצרים חדשים, להשוות בין חלופות והלגיע מוכנים יותר לחנות עצמה. 
הגדלת המכירות ואת ערך ההזמנה הממוצע
מותגים המנצלים את עוצמת הקניות הווירטואליות רואים תוצאות יוצאות דופן. בחנות הוירטואלית אפשר לראות בזמן מה הקונים מחפשים ומה באמת מעניין אותם כשהם מסתובבים באתר. בנוסף ניתן לאפשר להם ייעוץ וירטואלי מותאם אישית, הסטטיסטיקה מלמדת ש 30% מהלקוחות נכנסים לחנות לאחר אינטראקציה עם עמית מכירות באינטרנט. אם הלקוח התלבט בן כמה חולצות הנציג הוירטואלי יכול להזמין אותם לחנות למטרת מדידה.

הקטנת המלאי בחנות הפיסית
יישום אסטרטגיית קניות וירטואלית עשוי להיות אומר שאתה צריך פחות מלאי בחנות. אולם תצוגה ממילא מוגבל ההיקף הסחורה המוצגת ללקוח, ואילו בחנות וירטואלית אין מגבלה של שטחי מדף. המלאי יכול להיות במחסן או אפילו במחסן הספק. 
 
הגדלת שעות הפעילות של העסק
החנות הוירטואלית מוכרת הן כאשר החנות הרגילה סגורה והן כאשר מנהל החנות נמצא בבית או בחופשה.
הדוגמה הטובה ביותר היא עסקי המזון שהתנהלו באמצעות משלוחים והזמנות באינטרנט כשמרבית צוות העובדים נמצא בחל"ת. 

  
יכולת מדידת ביצועים 
פלטפורמות חכמות של חנויות וירטואליות מאפשרות למדוד ולנהל את ביצועי הפעילות העסקית בצורה יעילה יותר.
 
כמה מדדי ביצועים מרכזיים שיש לקחת בחשבון הם:
 
תנועה לאתר ומקורותיה 
חוות דעת דירוג המוצרים ע"י הלקוחות 
פילוח הזמנות ע"י קמפיינים 
ערך הזמנה ממוצע
יחס המרה ממוצע / פר ערוץ שיווק