09-9514276

בעולם הדיגיטלי של היום, יותר ויותר צרכנים מבצעים רכישות מקוונות באמצעות מכשירים ניידים. על פי דו"ח של Statista, 54.8% מהתנועה באתר העולמי בשנת 2021 הגיעה ממכשירים ניידים.

חשיבות האופטימיזציה למובייל לחנויות וירטואליות

עבור חנויות וירטואליות, זה אומר שהן חייבות להבטיח שהאתר שלהן מותאם לנייד. אתר מותאם לנייד הוא אתר שנראה ופועל בצורה חלקה במכשירים ניידים, כגון סמארטפונים וטאבלטים.

 

היתרונות של אופטימיזציה למובייל עבור חנויות וירטואליות:

  • חווית משתמש טובה יותר: אתר מותאם לנייד מספק חווית משתמש טובה יותר למשתמשים במכשירים ניידים. זה כולל עיצוב נוח לקריאה, ניווט קל ונגישות מהירה למידע.
  • עלייה בהמרות: אתר מותאם לנייד יכול להוביל לעלייה בהמרות. מחקר של גוגל מצא שאתרים מותאמים לנייד מגדילים את שיעור ההמרה ב-30%.
  • שיפור דירוג מנועי החיפוש: גוגל משתמשת כעת באינדקס המובייל הראשון, כלומר היא משתמשת בגרסה הניידת של אתר לצורך אינדקס ודירוג. אתר מותאם לנייד עשוי להוביל לשיפור דירוג האתר במנועי החיפוש.

 

טיפים לאופטימיזציה למובייל עבור חנויות וירטואליות:

  • השתמש בעיצוב רספונסיבי: עיצוב רספונסיבי הוא טכניקה עיצוב אתרים המאפשרת לאתר להתאים את עצמו לגודל המסך שבו הוא נצפה. זה מבטיח שהאתר ייראה נהדר בכל מכשיר, בין אם זה מחשב שולחני, טאבלט או סמארטפון.
  • פשט את הניווט: למשתמשים בנייד יש שטח מסך מוגבל, לכן חשוב לפשט את הניווט באתר. השתמש בתפריטים נפתחים ובתפריט המבורגר כדי להבטיח ניווט קל.
  • בצע אופטימיזציה של מהירות הדף: משתמשים בנייד מצפים לזמני טעינת דפים מהירים. בצע אופטימיזציה של התמונות והקוד של האתר כדי להפחית את זמני הטעינה של הדפים ולהבטיח חווית משתמש חיובית.
  • השתמש בטפסים ידידותיים לנייד: למשתמשים ניידים ייתכן שיהיה קשה למלא טפסים ארוכים במכשירים שלהם. השתמש בטפסים ידידותיים לנייד שקל למלא ולשלוח.
  • בדוק את האתר במכשירים ניידים שונים: בדוק את האתר במכשירים ניידים שונים כדי לוודא שהוא נראה ופועל כהלכה בכל המכשירים.


נתונים ומגמות נוספים

  • המסחר במובייל נמצא במגמת עלייה: לפי דו"ח של eMarketer, מכירות ה-m-commerce בארה"ב צפויות להגיע ל-432.69 מיליארד דולר עד 2022, לעומת 207.15 מיליארד דולר ב-2018. זה מדגיש את החשיבות של אופטימיזציה למובייל עבור חנויות וירטואליות.

  • משתמשי מובייל מצפים לחוויה חלקה: דוח של גוגל מצא ש-70% מהמשתמשים במובייל יעזבו אתר אם ייקח יותר מדי זמן לטעון, ו-61% לא צפויים לחזור לאתר אם הם מתקשים לגשת אליו. זה מדגיש את החשיבות של אופטימיזציה למובייל לחוויית המשתמש.

  • אופטימיזציה למובייל משפרת את דירוג מנועי החיפוש: בשנת 2018, גוגל החלה להשתמש באינדקס המובייל הראשון, כלומר היא משתמשת כעת בגרסה הניידת של אתר לצורך אינדקס ודירוג. המשמעות היא שחנויות וירטואליות שאינן מותאמות לנייד עשויות לראות ירידה בדירוג של מנועי החיפוש.

  • אופטימיזציה למובייל משפרת את המעורבות: מחקר של אדובי מצא שלאתרים מותאמים לנייד יש שיעורי מעורבות גבוהים יותר מאתרים שאינם מותאמים. זה כולל שיעורי קליקים גבוהים יותר, משך הפעלה ארוך יותר ויותר צפיות בדף בכל ביקור.

  • אופטימיזציה למובייל היא בראש סדר העדיפויות של הצרכנים: סקר שנערך על ידי גוגל מצא ש-52% מהמשתמשים אמרו שחוויית סלולר גרועה מפחיתה את הסיכוי שהם יתקשרו עם חברה, ו-48% אמרו שחוויית סלולר טובה מעלה את הסבירות שהם ירכשו מחברה.

סיכום

אופטימיזציה למובייל היא חיונית להצלחת חנות וירטואלית. אתר מותאם לנייד מספק חווית משתמש טובה יותר, מגדיל את ההמרות ומבטיח שהאתר יישאר תחרותי בעולם שיותר ויותר מובייל ראשון.